Ατομική έκθεση της Μάρως Μιχαλακάκου στην γκαλερί Kalfayan

0

Η Μάρω Μιχαλακάκου παρουσιάζει ένα νέο σώμα δουλειάς (γλυπτική εγκατάσταση, ακουαρέλες) καλώντας τους επισκέπτες να βυθιστούν σ’ένα περιβάλλον που προσκαλεί τους επισκέπτες να βυθιστούν – αναχωρώντας και επιστρέφοντας την ίδια στιγμή – σε εμπειρίες πέρα και κάτω από τα λόγια, σ’έναν τόπο όπου ο χώρος, ο χρόνος και τα σώματα εκτείνονται και λυγίζουν όσο το επιτρέπει η φαντασία μας.

Η έκθεση χαρτογραφεί ένα ταξίδι που αμφισβητεί την καθηλωμένη στο έδαφος, γήινη ύπαρξή μας, αφορά κόσμους που συγκρούονται εσωτερικά ή κάπου μακριά, ακολουθεί είδη που συγχωνεύονται καθώς σχηματίζουν μελλοντικά δίκτυα και οργανώνει μια αποστολή που διαπερνά ενσώματα και ασώματα σύμπαντα.

Μια αποστολή προετοιμάζεται. Ένα ταξίδι στο μέλλον με θραύσματα από το παρελθόν. Ένα δίκτυο ενσυναίσθησης, μια νέα φόρμα ύπαρξης η οποία καθορίζει την τροχιά του σκάφους. Η Μιχαλακάκου μας προσκαλεί σε μια πορεία γύρω από τον κόσμο μας, σε μια σύγκρουση με πλανητικούς δακτυλίους και αστρόσκονη, σ’ένα συμπαντικό ταξίδι όπου περιστρεφόμαστε γύρω από τα θεμέλια του εαυτού μας.

Σε αναμονή ενός μέλλοντος που πιθανά μας βρει χωρίς τον πλανήτη μας, η Μιχαλακάκου βυθίζεται στο έδαφος για να φτάσει στ’ αστέρια, έτσι ώστε το διάστημα, ως τόπος βαθιάς οικολογίας, να μπορεί να εξερευνάται χωρίς να εγκαταλείψουμε τη Γη. Ακόμη.

Επιμέλεια: Κώστας Στασινόπουλος

Μάρω Μιχαλακάκου

Η Μάρω Μιχαλακάκου γεννήθηκε το 1967 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Σπούδασε ζωγραφική στη Γαλλία, στην Ecole Nationale Superieure d΄Arts Plastiques de Cergy-Pontoise (1987-1993) και στη Γερμανία στην Hochschule für Bildende Kunst στο Braunschweig (1988-1989). Το 2006 προτάθηκε για το Βραβείο Ζωγραφικής του Castelon County στη Βαλένθια της Ισπανίας.

Το έργο της είναι αινιγματικό και πολυδιάστατο με έντονες κοινωνικές και πολιτιστικές αναφορές. Χρησιμοποιώντας μια πληθώρα μέσων, όπως γλυπτική, ζωγραφική, σχέδια και πιο πρόσφατα περφόρμανς και φιλμ, δημιουργεί εγκαταστάσεις που αντιμετωπίζουν το χώρο όχι απλά σαν ένα περιβάλλον, αλλά ως φιλοσοφική ολότητα. Ένα από τα πρωταρχικά της υλικά είναι το βελούδο, με το οποίο συχνά αντικαθιστά το ζωγραφικό καμβά και του προσδίδει ανάγλυφα χαρακτηριστικά. Τα – συχνά μεγάλου μεγέθους – έργα της εμπλέκουν οικογενειακές μνήμες και πολιτιστικές αναφορές για να θίξουν ζητήματα εξουσίας, κυριαρχικής επιβολής, δύναμης και τις άρρηκτες έννοιες της ζωής και του θανάτου.

Έχει συμμετάσχει σε πλήθος εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Πρόσφατες εκθέσεις μεταξύ άλλων: ‘Mr. Robinson Crusoe stayed home. Adventures of design in time of crisis’, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα (2021), ‘La chasse’ (με την Béatrice Plumet), Πρεσβεία της Γαλλίας στην Αθήνα, ‘Υφαίνοντας το μέλλον ΙΙ’ (Πινακοθήκη Κατσίγρα). Ανάθεση έργου το 2021 από την Hermès για το κατάστημα των Αθηνών. Η Μιχαλακάκου έχει συνεργαστεί με θεατρικούς σκηνοθέτες και φορείς για τη δημιουργία σκηνικών εγκαταστάσεων (Εθνικό Θέατρο, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Στέγη του ιδρύματος Ωνάση, Θέατρο Πορεία). Έργα της ανήκουν μεταξύ άλλων στην κρατική συλλογή FNAC της Γαλλίας, στη συλλογή του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Κωνσταντινούπολης (Istanbul Modern), καθώς και σε πολλές συλλογές ιδιωτών και Ιδρυμάτων.

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Μάρω Μιχαλακάκου, Λεπτομέρεια: April is the cruelest month, 2021, ακουαρέλα σε χαρτί, 250 x 145 εκ. Ευγενική Παραχώρηση: Kalfayan Galleries

,,Δείτε Περισσότερα, Πηγή: Culture Now

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.